tisdag, juni 22, 2010

Vad har Solo emot korta?


Tidningen Solo visar i senaste numret att kvinnor på 60 kilo kan se ut på många olika sätt. Jag älskar greppet för vikt är bara en siffra. Men varför är den kortaste tjej hela 165 centimeter lång i reportaget?

En brutta under 160 centimeter i strumplästen hade väl Solo ändå kunnat ha med. Vi är några stycken om ni tittar längst upp till höger i bloggen.

Jag är 150 centimeter lång och väger 60 kilo. Det gör mig kort och kurvig. Jag vill gärna få inspiration av hur andra kortisar med mjuka magar och fyllig byst klär sig.

Jag har sagt det förr, men det tål att upprepas: Att vara petite är inte synonymt med mager. Det handlar om längd – inte om vikt.

Jag kan inte identifiera mig med någon av brudarna ovan. Alltså köper jag inte tidningen.

1 kommentar:

Pennylane sa...

Vad skoj att se sin bild så där =)

Jag letade efter bilden i tidningen då jag var med där och tappade bort min, jag är den långa i artiklen, Penny ;)

Tack för att du hade bilden!!!