måndag, november 08, 2010

Fårskinnstofflor


Jag har under de senaste fem åren mer eller mindre bott i ett par handgjorda fårskinnstofflor från Gotland av yppersta kvalitet. Tyvärr börjar de sjunga på sista versen nu och jag behöver ett nytt par.

Har letat lite under hösten och i dag fann jag exakt vad jag sökte: fårskinnet ovan hos Butikenvidhavet. Minsta storlek är dock 38, vilket inte funkar i min värld. Jag har ju size 36 i skor.

Antar att jag får fortsätta att leta. Det finns inget bättre för frusna fötter än ett par rejäla fårskinnstofflor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Har du du lyssnat med Solåkrabyns butik i Järna de syr egna fårskinnstofflor i olika storlekar och färger alla storlekar från Baby till vuxen.

PiP sa...

Tack för tipset!
Visste inte ens att butiken fanns. Fast jag bor inte i Järna.