tisdag, februari 02, 2010

D-kupa


I alla år har jag trott att jag har bh-storlek 80A. Det har jag inte. Hur vet jag det? Jo, jag klev in i en Triumphbutiken och frågade om den hade en A-kupa med breda bh-band.

”Är du säker på att du har den storleken?” frågade expediten.
”Nej”, svarade jag.
”Jag tror att du är bystigare än så”, sade expediten och plockade fram ett måttband.

Resultat: jag har storlek 75D (push-up) och 75C (ovadderat).

”Kupan kan variera lite mellan olika modeller. Men du ska aldrig ändra på 75 under bysten”, sade expediten.

Tack vare henne vet jag nu också hur en bh ska sitta. Mina har tidigare suttit alldeles för löst under bysten, inte varit tillräckligt åtdragna i axelbanden samt hamnat för långt ned på ryggen.

Tips: be en expert mäta fram er bh-storlek, brudar!

2 kommentarer:

Maja sa...

Din blogg är så bra! Är glad att jag hittade hit igen. Trodde att du hade slutat bloggat eftersom din gamla adress teskedsgumman inte fungerade. Keep up the good work!

PiP sa...

Tusen tack!

Din kommentar gör mig verkligen glad.