lördag, april 10, 2010

MD Formulations solskydd med färg


NU har jag varit på Posten och hämtat solskyddskrämen med zinkoxid från StrawberryNET. Egentligen hade jag tänkt att göra det i går, men när tunnelbanan var halvvägs in på stationen vid Posten sade föraren att han inte kunde stanna tåget och att alla fick följa med till nästa station.

Där kunde man i och för sig ta ett annat tåg tillbaka, men jag valde att knata hem i stället.

Så nu har jag en fråga: Händer det ofta att förarna inte kan stanna tunnelbanetågen i Stockholm? Eller satt gårdagens förare och sov så att han missade hållplatsen?

Det regnade inte i går. Det snöade inte. Det fanns inga löv på spåret. Och polisen hade inte stängt stationen.

Det var kort och gott bara ett enda tåg som inte stannade vid hållplatsen – och i det stod jag framför dörren redo att kliva av. Tji fick jag!

Inga kommentarer: