fredag, augusti 13, 2010

Snabbt för att vara H&M


H&M har speedat upp leveranserna. Vid mina tidigare köp från nätbutiken har det ibland dröjt närmare två veckor innan prylarna har anlänt. Den här gången tog det fyra dagar. Så vad tycker jag om mina nya saker?

Omdömet efter en första snabbprovning blir följande:

• Skinnhandskarna i storlek S är mörkare än förväntat. Fingrarna är för långa, det visste jag dock redan före köpet.
• De beiga skorna i storlek 36 är små och smala i storleken.
• De blåa skorna i storlek 36 är stora i storleken och aningen sneda. Eventuellt behöver jag en extra innersula.

Hade jag köpt prylarna om jag hade kunnat prova dem i butik först?


• Handskarna? Nej, hade hellre lagt till en hundralapp eller två för att få exakt den bruna nyans jag vill ha.
• De beiga skorna? Nix, med samma motivering som ovan: hade hellre lagt till några kronor för att få ett par som jag diggar till 100 procent.
• De blå skorna? För 75 kronor, absolut! Jag älskar färgen.

Kommer jag att skicka tillbaka något? Nej, missnöjet är inte större än att jag kan leva med det. Prislapparna väger också in.

Inga kommentarer: