fredag, september 03, 2010

För tight upptill


Har nätshoppat en klänning i storlek 36 som är alldeles för tight upptill. I stället för att byta den mot en storlek större satsar jag på att bli en storlek mindre. Målet är att komma i klänningen i början av nästa år när jag ska på ett dop.

Jag har i dag ett BMI på 27,3, vilket är detsamma som överviktig enligt experterna. Behöver alltså gå ned 2-3 kilo i vikt – eller för att citera Aftonbladets Viktklubb: ”Du bör av medicinska skäl minska några kilon”.

Mer konditionsträning, mindre styrketräning och ett öga på vad som åker in i munnen borde göra susen. Jag har ju några månader på mig att få ordning på kurvorna.

Har ni några hälsotips? Jag gillar att träna och äta gott. Späkning är inte min grej och jag kommer aldrig att bli trådsmal. Kvinnliga former är förresten inne, skriver tyska Bild.

2 kommentarer:

Maja sa...

Jag tycker det är lite sjukt att ditt bmi säger att du är överviktig när du inte alls är det, iaf inte från bilderna jag ser.

PiP sa...

Tack!

Jag känner mig inte särskilt fet. Är lite mjuk om magen samt har biffat till mig över axlar och rygg det senaste halvåret.

”Satt” är nog rätta ordet för att beskriva min kroppsform.