onsdag, september 15, 2010

Vill ha Odd Mollykoftan i bomull


Den här ullkoftan från Odd Molly hos Nelly är som en våt dröm för mig. Fast jag vill helst ha en i bomull. Alltså hoppas jag att koftan dyker upp i vår i bomull. Odd Mollys klassiska koftor med knytband brukar ju komma i ull på hösten och i bomull på våren.

Det finns även en överhängande risk för att jag tappar tålamodet och köper ullen ovan. Jag älskar liksom färgkombinationerna.

Kvalitén på de Odd Mollysar jag äger i dag är suverän. Det gäller både koftor, toppar och klänningar. Allt funkar finfint att köra i tvättmaskin, oavsett om det är gjort av bomull eller ull. När det gäller brudens koftor är dock ärmarna alltid jättelåååånga.

2 kommentarer:

rock n roll mamma sa...

förstår om du inte orkar vänta! den är underbar

PiP sa...

Hade koftan funnits i bomull hade den redan funnits i min garderob. Den är jättefin!