måndag, oktober 18, 2010

Vuxenkläder på H&M:s barnavdelning?


Ni som hängt här ett tag vet att jag aldrig shoppar på barnavdelningar. Jag är helt enkelt för fet för att kunna ha kläderna där. Nu kan dock ett paradigmskifte kanske vara på väg på den punkten.

Jag har kanske hittat två helt okej plagg från H&M:s barnavdelning till mina kurvor. Det rör sig om tröjan och ponchon ovan, som ser ovanligt vida ut i katalogen som dök ned i brevlådan i dag. En provning är dock ett måste före ett eventuellt köp.

Två liknande modeller finns även på damavdelningen till ett högre pris, kolla nedan.

4 kommentarer:

mary sa...

byxor är svårt när man är liten. jag är 152 cm och de byxor som passar mej i midja-rumpa etc är föör långa.
enligt kläderna måste man vara superskinny bara för att man är kort. inte okej

PiP sa...

Byxor i rätt längd har jag helt gett upp hoppet om. Det finns bara på ASOS Petite och Topshop Petite.

Köper jag brallor i Sverige blir det till att kapa minst 15 cm.

Elle sa...

I am the opposite, I have always loved kids department clothes because they are cheaper than the adult version. I only recently weaned myself off of them because they don't fit my hips very well. Love the new sweaters you got!

PiP sa...

Thank you!

Unfortunately I’m curvy and can't wear clothes made for kids. The sweaters above are two rare exceptions.