onsdag, oktober 20, 2010

Mer fel kan det inte bli


Nej, längden är inget problem när det gäller Flexees underklänning! Det är bredden som förstör köpet. Modellen ovan, med egen bh under, är så tight upptill att jag knappt får på mig den i storlek M.

Dessutom pöser fläsk ut under armarna som ni ser på sidan. En större storlek är inget alternativt – min korta överkropp säger blankt nej.

Inget köpt alltså. Bara en knäckt självkänsla. Det var länge sedan som jag kände mig så fet som jag gjorde när jag såg mig själv i spegeln i provhytten i dag.

Testade även den ”vanliga” underklänningen som täcker bysten, men den satt så illa att det visar jag ingen bild på. Tyget var ungefär lika tunt som en nylonstrumpa.

Nu är jag alltså tillbaka på ruta noll i jakten på en kort, hudfärgad underklänning. Har ni några tips? Märke är egalt.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Testa Trinny och Susannahs. Har ett av deras linnen som jag älskar - bättre än Maidenform. Kanhända att deras underklänningar också är bättre.

PiP sa...

Tack för tipset!

Vet du vart man kan hitta märket i Sthlm?

Gunilla sa...

Ingen aning. Har köpt här i Skåne i en butik som heter Kvinnligt under. Hon är service-minded och skickar säkert. På hennes uppmaning köpte jag storlek S (jag är 162 cm lång, bystig, kurvig och med kort torso). Har googlat och hittat på nätet, men har för mig att det var en UK-butik.

Lena Selberg sa...

Vad tror du om den här: http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?CategoryId=49992&ProductId=245117&ST=Titta+n%C3%A4rmare+p%C3%A5+[][15870619]&pos=Closer%20Look%20-%20Pos%202#
Kommentarer säger bl a "kortare än väntat" Antagligen blir den bäst ihop med en riktig BH.
Ellos har en svart bodyslimmer med BH-del som är kanon på mig som är 159 cm, men den finns bara i svart

PiP sa...

Tack för Ellostipset!

Just nu är det hudfärgat som jag är ute efter.