fredag, oktober 01, 2010

VeckoRevyns pedagogiska sminkskola


VeckorRevyn kör en sminkskola i videoformat på hemsidan med världens mest pedagogiska göteborgska. Till och med en tönt som mig, som knappt kan stava till ordet eyeliner, hänger med i svängarna.

Jag använder aldrig foundation, concealer, puder och ögonskuggan. Men nu ska jag tamejtusan ge mig ut på stan i dagarna och leta efter bra produkter. Det kan ju vara kul att ha om man vill göra sig extra fin ibland.

Någon som har tips på en bra butik att gå till i Stockholm om man vill ha hjälp att hitta schysst smink?

Jag är som sagt novis på området. Kan inget om märken eller nyanser. Köpte ett svindyrt puder från Chanel i maj som jag donerade till syrran efter två veckor. Varför? Jo, för att jag tyckte att kletet stacks och luktade illa.

Det enda jag använder i dag är maskara och läppglans. Ibland kan nån färgglad eyeliner från Mac eller Biotherm också åka på. Det är allt. Jag kan inte sminka mig. Ögonen är pyttesmå. Varje gång som jag försöker använda ögonskugga ser det ut som om jag gått tio ronder mot Mike Tyson. Inte snyggt, alltså.

Här är delarna i VeckoRevyns sminkskola:

Foundation
Solpuder
Eyeliner
Ögonbryn
Maskara
Rouge

Inga kommentarer: