söndag, oktober 17, 2010

Hjälp mig välja underklänning


Jag är på jakt efter en kort, hudfärgad underklänning till ett dop – gärna med lite shapingeffekt då jag inte är trådsmal. Hittills har jag hittat en ”vanlig” underklänning hos Provrummet och en där man kan använda sin egen bh hos Figleaves. Båda skapelserna är signerade Maidenform, vilket är en favorit hos mig.

Tyvärr står det inte ett jota om måtten på nämnda plaggen. Hur långa är klänningarna? Hur breda är de? Sånt är viktigt att veta när det inte går att prova online. Eller för att uttrycka det så här: jag är 150 centimeter lång, väger cirka 60 kilo och har 75C/D i bh-storlek. Vad väljer jag?

Finns det förresten någon som har erfarenhet av underklänningen till höger? Att slänga på sig en bh under underkläderna låter inte helt logiskt. Å andra sidan har jag aldrig hittat en underklänning eller body vars överdel har kunnat matcha min fantastiska bysthållare Sexy Angel från Triumph.

Schyssta underkläder är A och O, flickor!

---
UPDATE: En eloge till Provrummet som svarar supersnabbt på frågor även en söndagkväll. Underklänningen till vänster är 71 centimeter lång i storlek S och 72 centimeter lång i storlek M med reglerbara axelband. Det borde faktiskt passa!

Inga kommentarer: