tisdag, mars 16, 2010

Bastoppar i petite efterlyses


Jag letade med ljus och lykta efter ett par enkla vita bomullstoppar på stan i går. Till slut gav jag upp och köpte vad som hängde närmast i en butik. Det visade sig vara topparna ovan hos Lindex. Jag är inte direkt nöjd, om vi säger så.

Plaggen, båda i storlek M, är hopplöst för långa på längden. Den långärmade t-shirten har också för långa ärmar. Men vad gör man – jag var i desperat behov av vita bastoppar! Det är jag vid närmare eftertanke fortfarande. Inte en chans att jag visar mig offentligt i överdelarna ovan.

Topparna sitter så illa att till och med en heterosexuell kille i Sverige inser det. Och de märker ju aldrig någonting annars när det gäller kläder.

Vän av ordningen kanske undrar varför jag inte valde en mindre storlek? Svar: Tuttarna fick inte plats i small. Jag är som bekant inte trådsmal.

Fattar ni nu varför jag vill ha basplagg i petite? Frågan är vara vart man hittar några. Någon som vet?

Taskig passform är tyvärr inget som är unikt för Lindex. Även H&M:s och Esprits bastopper sitter otroligt illa.

2 kommentarer:

Maja sa...

Hej! Jag hittade en engelsk sida idag som heter http://www.petiteaffair.co.uk. Såg lite basplagg där faktiskt :)

/ Maja

PiP sa...

Tack, jag har butiken i blogglistan i högerspalten ovan!

Frakten ligger dock på nära nio pund, vilket motsvarar cirka 100 kronor. Jag tycker det är lite för mycket i porto för en simpel topp. Fast det är klart, hittar jag flera saker som jag verkligen gillar ska den summan nog inte sätta stopp för shoppingdjäveln inom mig.