måndag, mars 29, 2010

Svårt hitta rätt gul nyans

£75
999 kr

Den som hängt här ett tag vet att Lyle & Scotts bomullströjor i storlek small sitter som en smäck på mig. Inte ens ärmarna är för långa. Nu är jag på jakt efter en tröja i gult.

Efter att ha misslyckats med att hitta en i Stockholm (damutbudet suger hos MQ, Sisters och Åhléns!), gav jag mig ut på nätet. Där fann jag brittiska Coggles samt Lyle & Scotts egen nätshop. Båda levererar till Sverige. Frågan är bara om det är samma gula nyans som butikerna säljer.

Vad tror ni?

Hur många olika nyanser gult har Lyle & Scott? Ibland kan färgåtervinningen bli konstig på datorn. Det är också lite olika pris på tröjorna ovan.

Jag kan vara ute och hoja, men det ser ut som att båda kallas JE231-VO2. Alltså borde färgen vara identisk. Då kommer vi till nästa fråga: Är färgen starkt gul som tröjan till vänster eller mindre intensivt gul som tröjan till höger?

Nätshopping är inte lätt.

Inga kommentarer: