tisdag, mars 30, 2010

Petite bokmal


Slängde för någon vecka sedan in ytterligare en bokbeställning hos AdLibris som rasslade ned i brevlådan i dag. Fast nu ljög jag. Jag fick naturligtvis som vanligt knata till ett ställe formerly known as Posten med en avi i handen och hämta ut böckerna.

För 161 kronor inklusive frakt kunde jag bära hem fyra alster: ”Illegalister” av Boris Grigorjev om ryska spioner under kalla kriget, ”Agent Zig Zag” av Ben Macintyre om andra världskrigets dubbelagent Eddie Chapman, ”Bin Ladin” av Steve Coll om familjen Bin Ladin samt John Allens biografi ”Rättvisans rebell” om sydafrikanen Desmond Tuto.

Jag älskar biografier och böcker som handlar om verkliga händelser. Dessutom räknar jag stenhårt med sol i Påsk. En av mina favoritsysselsättningar är att ligga i en solstol med en bra bok i handen. Helst i pocket.

Inga kommentarer: