tisdag, mars 16, 2010

Bastoppar i petite

£20
£20
£20

Beträffande bastoppar i petite fick jag precis tips från Petitelicious om brittiska Petite Affair. Där finns en och annan enkel topp. Tyvärr ligger frakten till Sverige på 8,95 pund, vilket motsvarar runt 100 kronor. Det tycker jag är lite för dyrt för en simpel topp.

Fast det är klart. Hittar jag flera saker som jag gillar ska nog den summan inte hindra mig från att shoppa. Typ när bomullsplaggen ovan åter finns i lager.

Vill ni veta vad pundet står i? Forex har en busenkel valutaomvandlare på hemsidan. 20 pund är i skrivande stund drygt 200 kronor.

Jag har aldrig handlat från Petite Affair. Vad innebär frasen "once we have been able to verify your address with the card issuer for security checks, your parcel will leave here via Royal Mail International or Airsure"?

Hur går det till? Om det handlar om att skicka över en kopia av passet eller liknande kommer jag aldrig att göra det.

Hos ASOS Petite och Topshop Petite, där jag brukar handla, är det bara att knappa in kontokortsnumret så kommer prylarna med posten efter drygt en vecka. Tyvärr är basutbudet i princip lika med noll i de två butikerna.

4 kommentarer:

Maja sa...

Hmm jag vet faktiskt inte, men det låter som att de kollar om adressen på kortinnehavaren stämmer med adressen det ska levereras till? Det är iaf min gissning.

PiP sa...

Frågan är bara hur det går till.

Linda sa...

Jag har beställt kläder därifrån en gång, lär inte göra om det. Trots noggrant mätande från min sida för att få rätt storlek var blusen och skjortan som tält, dessutom kändes passformen som vilken H&M-blus som helst. Alldeles för mycket tyg mellan axel och byst, och för långa, dvs inte alls petite. De kläderna fick åka tillbaka!

PiP sa...

Tack, då vet jag det!

Var nästan på vippen att lägga in en beställning.