måndag, november 23, 2009

Lårhöga stövlar


Lårhöga stövlar sägs ju vara inne i vinter. Syntetmaterial är egentligen inte min grej. Men eftersom jag inte har lust att se ut som white trash varje dag tänker jag inte pynta flera tusenlappar för ett par skinnstövlar.

Stövlarna ovan hos Haléns för 499 kronor + frakt duger alltså alldeles utmärkt. Fast jag behöver först veta en sak: hur brett är skaftet? Haléns missar alltid att skriva ut skaftvidden.

Storleksangivelserna blir jag heller aldrig klok på. Är size 3 detsamma som 36?

Går det att vika ned skaftet?

4 kommentarer:

Linda sa...

Nej, 3 brukar motsvara 35- 35,5. Vanliga 36 motsvaras av 3,5.

PiP sa...

Då har vi ett problem. Storlek 3,5 finns inte hos Haléns.

Linda sa...

Men jag har aldrig beställt av dem, så jag kan ju inte säga något om deras storlekar. Hos Haléns kanske 3 är 36. Men jag som har storlek 35-35,5 blir glad när jag hittar 3:or, de brukar passa mig, medan 36 vanligtvis är en halv storlek för stora.

Skor på postorder vågar jag mig inte på längre, jag vill inte göra fler felköp.

PiP sa...

En stor 35,5 kan nog funka. Mitt senaste stövelköp hos DinSko kräver en sula för att storlek 36 ska passa.

Jag tycker storlekarna blir allt större.