onsdag, november 18, 2009

Så fin men så fel


I söndags köpte jag en kofta hos H&M i storlek small. I dag var jag inne i samma butik och prövad en röd variant av klänningen ovan. Nu var storlek 36 och 38 för små. Jag fick inte igen dragkedjan längs midjan och byst.

Det krävdes en size 40 för det – men då var klänningen för lång upptill.

Det är inte snyggt med tyg som hänger och dinglar i ryggen eller axelband som är så långa att de trillar ned. Nästan så att jag är lust att gråta en skvätt, för dressen i rött är superläcker.

2 kommentarer:

Linda sa...

Men det där är ju en modell som går att fixa till! Jag passar egentligen inte i saker med smala axelband, men de är ju hundra gånger enklare att lägga upp, än klänningar med hela ärmar (som, let's face it, är omöjliga att justera).

PiP sa...

Jag har ingen lust att köpa kläder som jag sedan får sy om.

Axelband har jag dock kapat många gånger. I det här fallet krävs det mer.