fredag, november 20, 2009

Rapport direkt från provrummet


Hittade en kort jacka i fuskpälsmodell på H&M i dag för 399 kronor. Superfin så när som på en sak: ärmarna är trekvartslånga. Det brukar i och för sig ofta betyda långärmat på lilla mig. Men i det här fallet snackar vi verkligen om korta ärmar.

Tyget slutade typ en decimeter ovanför handleden på mig i storlek 38. Hur tänker egentligen en svensk klädkedja som tar fram vinterjackor med kort ärm?

Långa ärmar går att kavla upp. Jag vet, jag gör det ofta. Men kortare ärmar går aldrig att vika ner. Det sistnämnda verkar väldigt opraktiskt på en jacka eller kappa. Vad ska man ha under? En långärmad tröja är uteslutet. Däremot känns långa handskar nästan som ett måste.

2 kommentarer:

miba sa...

Tack:) du vet jag! För vill verklugen ha den kappan =)

Har också tittat på den där pällsjackan! Den är snygg:D

PiP sa...

Det finns en aningen längre modell av pälsjackan oxå - men långa ärmar.