måndag, oktober 05, 2009

Ett felköp


Ovan skymtar ett praktexempel på hur tokigt det kan gå när du köper kläder i vanlig storkek som petite. Min klänning från Stylebystars sitter superilla.

Axelbanden är långa och trillar ned så att bh-banden blottas. Det kan jag i och för sig nog fixa tämligen enkelt med nål och tråd.

Desto värre är att dressen är för lång mellan byst och höft. Skulle behöva kapa cirka en decimeter tyg vid magen för att klänningen ska matcha mina proportioner. Det syns väldigt tydligt på bilden i mitten.

På de andra två har jag dragit upp nederdelen en aning. En mindre storlek kan jag inte ha för då får jag inte igen dragkedjan på sidan.

Slutsats: fin klänning som inte passar mina mått för fem öre. Den hade gått i retur om det vore möjligt (ingen bytesrätt på rea).

2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

SNygga ben! Tradera kan nog hjälpa dig att återta en del av kostnaden?

PiP sa...

Tack för komplimangen!

Klänningen var inte dyr så det är inte värt portokostnaden att skicka den vidare. Är mest sur över att jag – en laglydig medborgare som snällt betalar min skatt och aldrig ligger samhället till last – inte kan köpa kläder i mitt eget hemland. I USA, England och Italien är det sällan några problem.