lördag, oktober 17, 2009

Skinnhandskar i storlek 6,5


Jag är en naturbegåvning i att tappa bort skinnhandskar. Det hände senast i dag när jag var ute och lallade på stan. Fast det upptäckte jag inte förrän jag kom hem. Himla synd eftersom jag vet att Åhléns City i Stockholm brukar ha prisvärda handskar i storlek 6,5.

Tyvärr bor jag inte i närheten av Åhléns. Har heller inga närstående planer på att befinna mig kring varuhuset. Att ödsla pengar på en tunnelbanebiljett bara för att köpa handskar känns surt, speciellt när det är jag själv som har klantat till det.

Alltså funderar jag på att klicka hem skinnbitarna ovan hos Ellos. De finns i storlek 6,5. Kul. Mindre roligt är att de vid första anblicken ser ut att kosta 179 kronor. Det är först när du ska välja färg som du inser att det priset bara gäller brunt.

Vill du ha handskarna i svart eller rött får du snällt hosta upp 279 kronor paret + 45 kronor i expeditionsavgift. Gissa vilken färg som jag är intresserad av? Just det, svart. Den röda modellen ser ruskigt läcker ut, men sådana utsvävningar har jag inte råd med just nu.

Det kanske blir billigare trots allt att ta sig till Åhléns? H&M:s handskar i storlek S är till exempel aningen för långa för mina korta prinskorvar till fingrar.

2 kommentarer:

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

mmm jag älskar de där platåstövlarna..var ganska ensam om att ha sådana på mig på förra årets gala..fick lite sneda blickar.

PiP sa...

Det förstår jag :)