onsdag, oktober 07, 2009

Tailor Store


Någon som har shoppat hos Tailor Store? Hur är kvalittuttan på kläderna? Idén att kunna få en skjorta eller pikétröja sydd efter egna mått lockar helt klart en pygmé som undertecknad som sällan hittar plagg med schysst passform i butikerna på stan.

Modellen ovan kostar 408 kronor + frakt om jag väljer att brodera in mina initialer på manschetterna. Det är mindre än vad en massproducerad skjorta går lös på hos exempelvis The Shirt Factory. Och då är plagget ovan gjort helt efter de längd-, ärm-, midje- och kragmått som jag själv bestämmer.

Det låter nästan för bra för att vara sant. Vad är haken? Finns det verkligen ingen?

2 kommentarer:

Sebastian Stjern sa...

Hej,

Haken är kvaliten på de billigare skjortorna. Jag håller på att starta upp en konkurrerande verksamhet, The Fair Tailor, till Tailor Store, så du ska som kritisk konsument inte bara tro på vad jag säger. Läs gärna vad som skrivs på http://thedronesclub.wordpress.com/2008/10/21/tailorstore-samre-kvalitet-an-dressman/ istället.

Det vi kommer göra annorlunda på The Fair Tailor är att vi enbart kommer ha ekologisk bomull eller Egyptisk bomull. Egyptisk bomull är den finaste man normalt får på skjortor. Dessutom kommer våra skjortor att tillverkas under schsssta förhållnaden och de anställda får en lön som de faktiskt kan leva på. Om några veckor startar försäljningen, spana gärna in oss på http://www.thefairtailor.com

/Sebastian

PiP sa...

Tack för infon! Antar att man får vad man betalar för. Du är part i målet och därför tar jag det du skriver med en nypa salt.

Ska helt klart spana in nya butiken när den lanseras.