torsdag, oktober 22, 2009

Svar på ett mejl

Fick ett mejl i natt från en trevlig bloggläsare. Eftersom jag är svag för komplimanger kan jag inte låta bli att publicera texten nedan (klicka för större bokstäver):


ASOS Petite funkar för det mesta finfint på mig. I dag har jag dock returnerat ett par jeans som satt så illa att det inte ens går att beskriva med ord.

Just byxor är ASOS svaghet, i mitt tycke. Storlekarna skiftar rejält. Ibland kan jag ha 8, andra gånger får jag knappt på mig ASOS-brallor i size 12. Toppar och klänningar i storlek 12 brukar däremot alltid passa mitt unika format.

När det gäller Souk har jag uteslutande handlat petite hos Topshop. Och då var det mest jeans som åkte ned i shoppingkorgen. Brallorna därifrån sitter perfekt på mig, men jag är cirka en decimeter kortare än dig. De få toppar som jag har burit hem från Topshop Petite har också varit okej.

Hos Debenhams, Souks företrädare på adressen på Drottninggatan i Stockholm, shoppade jag uteslutande långbyxor hos Wallis Petite och Anne Brooks Petite utan några problem.

Kruxet med amerikanska petitebutiker är att få av dem levererar till Sverige. Dessutom brukar frakten kosta en smärre förmögenhet samtidigt som tull tillkommer på köpen.

Om du öppnar en klädbutik för petitekvinnor i Stockholm har du garanterat en kund här.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Hej! Roligt att mitt mejl fick komma med :). I fredags letade jag upp en butik som säger sig rikta in sig mot petita kvinnor. Bli nu inte alltför exalterad för så himla fantasktiskt var det inte enligt mig, men helt klart bättre än vanligt. Tyvärr har de inga amerikanska petite, pga av att det är dyrt. Sen så var det också en svindyr, Östermalmschic boutique med många kända "icke-petita" märken. De ska dock öppna en till (och vad jag fattade det som; mindre snobbig) butik i Sollentuna Centrum. Premiär på torsdag. Då ska man också få 15% rabatt om man anmäler sig i förväg. Kolla www.trendypetite.se. Som sagt är jag inte frälst, men jag tror att det kan bli nåt bra av dem. Mvh/Cecilia

PiP sa...

Trendy Petite har funnits några år. Tror första butiken fanns i Stinsens köpcentrum i Sollentuna, även om jag aldrig var där.

Tyvärr har Trendy Petite ingen nätbutik. Jag är en onlineshoppar av rang som aldrig häckar i Sollentuna eller på Östermalm.