lördag, oktober 31, 2009

Hoppas blusen krymper


Var nyligen och hämtade ut senaste beställningen från H&M. Två enkla blusar med spets runt kragen låg i paketet. Jag köpte storlek 38 som sitter bra över bysten, men är för lång på längden samt ruskigt vid under både byst och runt armarna.

Jag räknar dock iskallt med att blusarna kryper en aning efter första tvätten. Det gjorde ju H&M-favoriten av samma stuk tidigare.

Vän av ordningen kanske undrar varför puckot här inte valde en mindre storlek om 38 är för lång och vid nedtill. Svaret är enkelt: mina bröst får inte plats i en 36:a.

Blusarna är tajta upptill och vida nedtill, vilket funkar mindre bra på den som är bredaxlad och kort i rocken.

Längdmässigt skulle jag nog kunna ha size 32, men på bredden är det 38 som gäller. Försök att få ihop den ekvationen när inga petitebutiker finns i Sverige.

2 kommentarer:

Sara sa...

SV. Jag kan rekommendera det efter priset :) så de är ett bra billigt värmeskydd. Annars så rekommenderar jag Loreal Professional, den svarta, den är riktigt grym :)

PiP sa...

Tack för svaret! Frågan gällde tips på bra värmeskydd till håret.

Jag tror hon menar att Loreal Professionnel Tecni.Art Hot Style Iron Finish är "grym". Tuben är i alla fall svart.