lördag, oktober 24, 2009

To Keep or Not to Keep?


That is the Question i kväll. Paljettkavajen och tightsen från H&M går inte till historien som månadens bästa köp. Frågan är om kläderna ens ska behållas eller om de ska åka tillbaka till H&M.

Vi börjar med kavajen. Den är helt okej längdmässigt i storlek M och blott ett par centimeter för lång i ärmarna. Inga klagomål där, alltså. Men – och det är ett stort men, den har insydda axelvaddar. Det stod inte ett ljud om detta i nätbutiken.

Jag avskyr axelvaddar! Speciellt insydda som inte går att snabbt klippa bort. Axelvaddar är en idiotisk uppfinning som gör att jag ser ännu mer axelbred ut än vad jag egentligen är.

Sedan har vi tightsen i paljetter i small. De 70 centimeter långa benen funkar fint på en pygmé som undertecknad. Fast de påsydda paljetterna, som täcker varje millimeter av tyget, fungerar mindre bra på mina icke pinnsmala lår.

Vid varje steg jag tar nöter paljetterna mot varandra på insidan av låren. Resultat? Jag ser ut som om jag hade skitit på mig när jag går.

Inga kommentarer: